cupcakesnstuff.blogg.se

2014-03-04
13:59:00

Roy Fares - snickerdoodles!

Jag säger bara en sak, äger man inte någon av Fares receptböker så införskaffa en! 
I boken Roy Fares "united states of cakes" finns det recept på allt från mjuka kakor till lyxig frukost, och av det jag har provat ur min bok så har allt varit helt fantastiskt gott, det är enkla recept med underbara resultat!
 
Snickerdoodles.. låter som snickers men innehåller varken nötter eller choklad det är mjuksega kakor med underbar smak av kanel och det bästa av allt supersnabba att göra!
 
20 kakor
 
3dl vetemjöl
1tsk vaniljsocker
1/2tsk bikarbonat
100g rumsvarmt smör
1 3/4dl strösocker
1 rumsvarmt ägg
1tsk vitvinsvinäger
 
Garnering
1/2dl strösocker
1tsk malen kanel
 
200 grader 8 min
1.blanda mjöl, vaniljsocker och bikarbonat i en skål.
2.vispa smör och socker fluffigt i bunken du senare vill andvända (allt blandas ned hit sedan)
3.vispa ned ägget, tillsätt de torra ingredienserna och vinägern.
4.arbeta ihop till en jämn deg.
5.rör ihop socker och kanel på en talrik eller i en skål.
6.dela degen i 20 delar och rulla dem till bollar och rulla dem i sockret och kanelen.
7.lägg kulorna glest på en plåt med bakplåtspapper och platta till dem (om du vill kan du här strö på lite av socker blandningen, dett brukar jag göra)
8.grädda mitt i gnen tills kakorna fått lite färg.
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: